Veelgestelde vragen
Heb je problemen bij het aanmaken van een account of ben je je wachtwoord vergeten, dan helpen we je graag verder!-
1.De Fietssport-app werkt niet goed, wat nu?1.
Dat is balen! We helpen je graag om de problemen zo snel mogelijk op te lossen. Omdat er veel verschillende type telefoons, besturingssystemen en versies van de app zijn, hebben we extra informatie van je nodig. Mail een beschrijving van het probleem, type telefoon, versie van je besturingssysteem en eventueel een screenshot naar app@fietssport.nl zodat we je goed kunnen helpen.
-
2.De schade is veroorzaakt door een ander. Dekt de verzekering dit ook?2.
Ja. De verzekeraar vergoedt de schade en verhaalt daarna de schade bij de tegenpartij als hij/zij verantwoordelijk is. Het is daarom belangrijk dat je beschikt over de contactgegevens van de tegenpartij en zijn/haar verzekering. Zijn er getuigen van het ongeval? Noteer ook hun contactgegevens en maak foto’s van de aanrijding. Geef in het schadeformulier duidelijk aan wat er is gebeurd.
-
3.Heb ik automatisch een PLUS-account als NTFU-lid?3.
Nee, dit gaat niet automatisch. Je kunt gratis jouw Fietssport PLUS-account registreren. Dit doe je als volgt:
- Maak een (gratis) account aan op Fietssport (via registreer)
- Vul je naam en e-mailadres in en kies een wachtwoord
- Kies op welke fiets je actief bent en welke afstanden je fietst
- Kies bij Ben je al lid van de NTFU? voor ja en koppel je lidnummer
- Klaar!
Je Fietssport-account is nu gekoppeld aan jouw NTFU-lidmaatschap.
-
4.Hoe beëindig ik het lidmaatschap bij de NTFU?4.
Met je PLUS-account ben je automatisch lid bij de NTFU. Je kunt jouw lidmaatschap beëindigen door in je profiel op type account te klikken en te kiezen voor opzeggen. Ben je verenigingslid en wil je opzeggen? Neem daarvoor contact op met je club.
Let op! Beëindiging van je NTFU-lidmaatschap betekent niet dat je account bij Fietssport automatisch wordt verwijderd.
-
5.Hoe kan ik een schade indienen?5.
Iedereen met een PLUS-account kan zijn schade indienen via Mijn producten.
-
6.Hoe kan ik inloggen in de app?6.
Heb je nog geen Fietssport-account? Registreer je dan op onze website. Je hebt de keuze tussen een gratis basic-account en betaald PLUS-account. Ben je al in het bezit van een Fietssport-account? Dan kun je gewoon dezelfde inloggegevens gebruiken als op de site. Handig! Heb je problemen met inloggen? Stuur dan een mail naar app@fietssport.nl. We helpen je dan graag.
-
7.Hoe laad ik een gedownloade route op mijn telefoon?7.
De routes op Fietssport kun je downloaden als GPX-bestand. Zo’n bestand kun je inladen in navigatietoestellen of -apps. Helaas kun je niet navigeren binnen de Fietssport-app, maar er zijn genoeg (gratis) alternatieven. Natuurlijk kun je het gedownloade bestand ook naar je navigatietoestel sturen. Bij Garmin kan dat bijvoorbeeld via de Garmin Connect app en bij Wahoo via de Wahoo ELEMNT app.
-
8.Hoe wordt de Extra dekking berekend?8.
Het verzekerde bedrag bij Extra dekking is inclusief de basisdekking van € 1.000,-. Een voorbeeld: wil je jouw fiets verzekeren voor een bedrag van € 5.000,-? Kies dan voor een Extra dekking van € 5.000,- en niet voor € 4.000,-.
-
9.Hoe zeg ik mijn account op?9.
Jammer dat je je account wilt opzeggen! Je kunt je account verwijderen door in je profiel op Gegevens verwijderen te klikken. Je account wordt dan per direct verwijdert.
Let op! Dat betekent niet dat je lidmaatschap bij de NTFU is opgezegd.
-
10.Ik kan niet inloggen, wat nu?10.
In de app
Misschien draait jouw telefoon nog op een oude versie van Android (versie 7). Omdat we via dit besturingssyteem niet langer een veilige verbinding kunnen maken tussen de app en ons systeem, is inloggen helaas niet meer mogelijk. Jouw account blijft wel gewoon actief. Je kunt dus gewoon inloggen op fietssport.nl of als je een nieuwer toestel koopt.
Op de site
Lukt het inloggen op Fietssport.nl niet? Mail dan even naar info@fietssport.nl, dan kijken we met je mee. Vermeld in de mail je naam, e-mailadres en eventueel je NTFU-lidnummer.
-
11.Ik mis een toffe fietsspot in de app, kan ik die toevoegen?11.
Leuk dat je jouw lokale routekennis wilt delen met andere fietsers! Mail de locatie, beschrijving en een foto van jouw favoriete fietsspot naar info@fietssport.nl. We nemen contact met je op en bespreken of we de spot toevoegen in de app.
-
12.Ik woon in het buitenland. Kan ik een PLUS-account afsluiten?12.
Zeker, dat is geen probleem! Het Fietssport Magazine ontvang je dan digitaal. Nadat je jouw inloggegevens hebt gekregen, kun je Fietssport Magazine online lezen. We sturen je een berichtje als het nieuwe magazine voor je klaarstaat. Onze fietsverzekering is in heel Europa geldig, dus ook in het buitenland kun je met vertrouwen op de fiets stappen. Mocht je een keer schade hebben dan moet dit wel in Nederland afgehandeld worden omdat mogelijk een expert wordt ingeschakeld.
-
13.Is de app gratis?13.
Ja, je kunt de Fietssport-app gratis downloaden in de App Store (iOS) of Google Play (Android). Om de Fietssport-app te gebruiken, moet je een Fietssport-account hebben. Met een gratis basic-account bekijk je alle spots en vind je toertochten die tot 2 maanden in de toekomst plaatsvinden. Wil je alles uit de app halen? Neem Fietssport PLUS. Je hebt dan toegang tot de complete kalender, downloadt alle routes als GPX en schrijft je eenvoudig in voor toertochten. Bovendien is je fiets tijdens iedere rit goed verzekerd. Bekijk hier alle voordelen.
-
14.Is diefstal meeverzekerd?14.
Heb je een Fietssport PLUS-account? Dan zijn al je fietsen standaard tot € 1.000,- verzekerd tegen schade. Diefstal is niet meeverzekerd. De NTFU werkt echter hard aan het verbeteren van het verzekeringspakket.
-
15.Is Fietssport gratis?15.
Het Basic account is gratis, hiermee heb je kun je je inschrijven bij tochten. Het PLUS-account kost € 42,50 per jaar, ontdek alle voordelen van het PLUS-account. NTFU-leden maken gratis gebruik van het PLUS-account.
-
16.Kan ik de app gebruiken zonder mijn locatie te delen?16.
Ja, dat kan zeker maar is wel minder leuk:) We gebruiken je locatiegegevens zodat we je lokale toertochten, routes en spots kunt tonen en je kunt navigeren naar een startpunt. Wij volgen de locatie van je apparaat niet als je geen gebruik maakt van de app. Als je het volgen van de locatie wilt stoppen, kun je dit op elk gewenst moment doen door de instellingen van je apparaat aan te passen. Je kunt dan nog altijd gebruik maken van de app, maar je kunt niet langer navigeren en je ziet geen gepersonaliseerd overzicht.
-
17.Waar kan ik het lidmaatschap bij de NTFU opzeggen?17.
Met je PLUS-account ben je automatisch lid bij de NTFU. Je kunt jouw lidmaatschap beëindigen door in je profiel op type account te klikken en te kiezen voor opzeggen. Ben je verenigingslid en wil je opzeggen? Neem daarvoor contact op met je club.
Let op! Beëindiging van je NTFU-lidmaatschap betekent niet dat je account bij Fietssport automatisch wordt verwijderd.
-
18.Waar vind ik de Scan & Go-barcode?18.
Iedereen met een PLUS-account vindt zijn Scan & Go-barcode (ook wel digitale ledenpas genoemd) onder Mijn Gegevens.
-
19.Waar wijzig ik mijn adresgegevens?19.
Je gegevens wijzigen doe je via Mijn Gegevens.
-
20.Wat is een XL-lidmaatschap?20.
Het PLUS-account loopt van 1 januari tot en met 31 december. Als je gedurende het jaar lid wordt, betaal je het volledige jaarlidmaatschap. Vanaf augustus kun je het XL-lidmaatschap afsluiten. Het account (inclusief de verzekering) gaat in op de datum van afsluiten en loopt ook het hele volgende jaar, dus tot en met 31 december van het volgende jaar.
-
21.Wat is Extra dekking?21.
Met een PLUS-account ben je automatisch verzekerd tot € 1.000,- aan schade als je valt met je fiets. Dit bedrag kun je via Extra dekking met stappen van € 500,- ophogen tot een maximaal bedrag van € 10.000,- .
-
22.Wat is mijn lidnummer?22.
Jouw lidnummer heb je nodig voor het aanmaken van een PLUS-account. Met dit type account kun je inschrijven voor toertochten, een schadeclaim indienen en routes downloaden. Ben je jouw lidnummer vergeten? Dan kun je op deze pagina je lidnummer opvragen. Ben je al ingelogd als PLUS-lid? Dan vind je jouw lidnummer in jouw profiel onder 'mijn gegevens'.
-
23.Wat zijn de voorwaarden voor de fietsverzekering?23.
We zetten de belangrijkste voorwaarden voor je op een rij:
- Verzekerd tijdens trainingsritten en toertochten
- Wedstrijden van de NTB (Triatlonbond) en categorie-4 wedstrijden van de KNWU (funklasse en interclubwedstrijden) zijn ook verzekerd
- Standaard verzekerd tot een schade van € 1.000,-
- Persoonlijke eigendommen (zoals kleding en helm) tot € 350,- meeverzekerd
- Extra dekking uit te breiden tot € 10.000,-
- Eén verzekering voor al jouw fietsen, zonder extra premie. Speed pedelecs zijn uitgezonder van de NTFU-verzekering
- Geldig in heel Europa
- 24/7 geldig
- Laat je fiets repareren bij een fietsenmaker naar keuze
-
24.Waar vind ik het GPX-bestand van de toertocht waarvoor ik me heb ingeschreven?24.Wanneer je je via Fietssport.nl hebt ingeschreven voor een toertocht, dan ontvang je twee dagen voor de tocht het GPX-bestand in je mailbox. Daarnaast kun je het bestand vanaf dat moment downloaden via jouw profiel onder 'Mijn toertochten'.
-
25.Hoe krijg ik een gedownloade route op mijn navigatietoestel?25.Het inladen van een GPX-bestand in je navigatietoestel gebeurt bij ieder merk op een andere manier. Voor Garmin, Wahoo en Hammerhead leggen we op deze pagina uit hoe het importeren van routes in zijn werk gaat.
-
26.Wat is de dagwaarde van mijn fiets?26.De uitkering van het schadebedrag is afhankelijk van de leeftijd van jouw fiets. De dagwaarde wordt elke maand 1% lager, tot een maximum van 72%. Om de maximale uitkering bij een ongeval te berekenen, gebruik je deze rekenhulp.
-
27.Hoe kan ik de Extra dekking aanpassen?27.
Je kunt zelf de Extra dekking ophogen of verlagen onder Mijn Lidmaatschap. Je verzekering verlagen is in het lopende jaar niet mogelijk, dit gaat altijd in per 1 januari. Geef dit voor 1 december aan ons door.