• Routes + Reizen
  • Gewijzigd op 18 juni 2024

Rush Hour: afvalkoers Nijmegen

Op vrijdagavond 12 mei knallen 40 profrenners een uur lang door het centrum van Nijmegen. Onder andere Niki Terpstra, Lars Boom, Wout van Aert en Dylan Groenewegen staan aan de start bij het innovatieve wielerconcept Rush Hour.
Rush Hour: afvalkoers Nijmegen

De renners rijden gedurende een uur ongeveer 20 ronden van 2,4 kilometer dwars door het stadscentrum van Nijmegen over een spectaculair parcours. Rush Hour is een kruising tussen een wegwedstrijd en technisch rijden als in een veldrit. Renners moeten zorgen dat ze vooraan blijven zitten omdat elke vier rondes de laatste vier renners afvallen. Alleen de laatste 24 renners strijden om de eindzege.

Parcours

Het startsein wordt vrijdag om 19.00 uur op de Grote Markt gegeven. In volle vaart schieten de renners vervolgens over de Burchtstaat om via het Faberplein richting Kelfkensbos te racen. Na een technische 180 graden bocht fietsen de renners via de Voerweg naar de Waalkade en terug naar de Grote Markt. Een technisch parcours over klinkerwegen en met korte steile klimmetjes. Na 20 rondes zal de teller toch op zo’n 700 hoogtemeters staan.

"Een technisch parcours over klinkerwegen en met korte steile klimmetjes."

Gratis toegang

De echte wielrenner laat van zich horen. Ben jij erbij om de renners vooruit te schreeuwen? Rush Hour is gratis toegankelijk en op verschillende plekken langs het parcours goed te volgen. De organisatie heeft op diverse pleinen grote LED-schermen opgehangen om de koers te volgen. Er wordt gerekend op zo’n 10.000 bezoekers. Zorg dus dat je op tijd bent en je plekje langs de drankhekken veilig stelt.

Voor meer info check je de flyerwebsite of Facebookpagina van Rush Hour.

De echte wielrenner laat van zich horen

Waar samen wordt gefietst gaat er ook wel eens wat mis. Het gedrag van collega-wielrenners levert soms ergernis op. Daarom lanceerde de NTFU de campagne 'De echte wielrenner' om onveilig gedrag bespreekbaar te maken.

Lees meer
Redactie Fietssport
Door Redactie Fietssport

Redactie Fietssport

Dit vind je misschien ook interessant